V dnešní době je i pro autorizované osoby zkoušek z profesní kvalifikace důležité propagovat nabízené zkoušky nejen offline, ale také online. Vzhledem k tomu, že stále více lidí vyhledává informace na internetu, může být pro autorizované osoby velmi výhodné využít online prostředky pro propagaci svých zkoušek. Následující odstavce popisují některé způsoby, jak můžete vy, jakožto autorizované osoby, propagovat své zkoušky v online prostoru a oslovit tak širokou veřejnost.
Máte svůj web? A můžeme ho vidět?
Prvním krokem pro propagaci zkoušek online je mít vlastní webové stránky. Není to sice nezbytné, ale velmi to pomáhá při propagaci zkoušek a oslovení potenciálních zájemců. Na těchto stránkách by měly být uvedeny informace o nabízených zkouškách, termínech, poplatcích a dalších podmínkách. Důležité je, aby stránky byly dohledatelné a přehledné a aby byly všechny informace srozumitelné pro potenciální zájemce. Jako autorizované osoby můžete také zvážit vytvoření blogu, na kterém by mohly být umístěny užitečné informace a tipy ohledně přípravy na zkoušky.
Sociální sítě na mnoho způsobů
Dalším způsobem, jak propagovat zkoušky, je využít sociálních médií. Facebook, Twitter, LinkedIn a Instagram jsou vynikající platformy pro propagaci profesních kvalifikací. Můžete pravidelně přidávat příspěvky, které informují o nabízených zkouškách, novinkách a zajímavostech ze světa odborného vzdělávání. Je důležité si uvědomit, že na sociálních médiích jde především o budování vztahů a komunikaci se svými sledujícími.
Mohlo by vás také zajímat: Autorizovaná osoba a NSK
Pokud plánujete propagovat své zkoušky z profesní kvalifikace na sociálních sítích, musíte nejprve určit, které platformy jsou nejvhodnější pro vaši cílovou skupinu. Každá sociální síť má totiž specifické uživatele a charakteristiky, a ne všechny jsou vhodné pro propagaci konkrétních kvalifikací a oborů.
Po určení, na které sociální sítě se zaměřit, lze využít různé formáty obsahu pro propagaci svých zkoušek. Mezi nejoblíbenější patří například krátká videa, obrázky, infografiky, blogové články nebo různé soutěže a akce. Klíčové je vytvořit obsah, který zaujme cílovou skupinu a bude pro ni přínosný.
Placená propagace jako rychlejší cesta
Další důležitou součástí propagace na sociálních médiích jsou cílené reklamy. Ty umožňují oslovit přímo svou cílovou skupinu a zvýšit tak účinnost své kampaně. Reklamy lze cílit například podle věku, zájmů, geografické polohy či chování uživatelů.
Při propagaci na sociálních médiích je důležité také pravidelné a aktivní komunikování s uživateli. Nezapomínejte proto odpovídat na dotazy a komentáře, poděkovat za podporu a využívat tak sociální média i pro budování vztahu s cílovou skupinou – a to i na těchto placených reklamách!
Využití sociálních sítí k propagaci zkoušek z profesní kvalifikace může být velmi účinné, pokud se používá správně a je zaměřeno na správnou cílovou skupinu. Je však důležité pamatovat na to, že sociální sítě jsou neustále se měnícím prostředím, které vyžaduje neustálou pozornost a inovace.
E-mailové kampaně
Kromě webových stránek a sociálních médií mohou autorizované osoby propagovat své zkoušky také prostřednictvím e-mailových kampaní. Jedná se o efektivní způsob, jak upozornit na nové termíny zkoušek, zvýhodněné nabídky a další důležité informace. Je však třeba mít na paměti, že e-maily by měly být přehledné, strukturované a nezahrnovat nadbytečné informace. Rovněž je potřeba dbát na to, aby získané e-mailové kontakty byly dle všech právních norem (GDPR, získané souhlasy, double-opt in apod.).
Trh se mění a nové technologie a trendy se objevují každým dnem, proto je nutné být stále v obraze a využívat moderní a aktuální marketingové nástroje a strategie. S vhodnou kombinací marketingových nástrojů mohou autorizované osoby úspěšně propagovat své zkoušky, a přitom zvyšovat kvalifikaci a odbornost pracovníků v různých oblastech.
Staňte se autorizovanou osobou a umožněte zájemcům získat novou profesní kvalifikaci
Pro autorizované osoby, autorizované osoby, Národní soustava kvalifikací, profesní kvalifikace
Zdroj: Vzdělávání a práce