Koordinátor nebo koordinátorka v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) je klíčovou osobou ve školách a vzdělávacích institucích, zodpovědnou za plánování, implementaci a správu ICT. Tato role zahrnuje širokou škálu činností, od strategického plánování ICT až po poskytování podpory pedagogickým pracovníkům. Koordinátorem/koordinátorkou v oblasti informačních a komunikačních technologií se můžete stát i vy!
Kdo je to Koordinátor ICT
Koordinátor ICT ve škole zpracovává a realizuje ICT plán, analyzuje současný stav technologií a implementuje moderní ICT prostředky do výuky. Spravuje nákupy a aktualizace hardwaru a softwaru, koordinuje provoz informačních a vzdělávacích systémů a zajišťuje zapojení školy do dotačních programů. Poskytuje metodickou podporu učitelům, vytváří plány vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT a organizuje interní školení. Celkově se stará o efektivní využívání technologií ve vzdělávacím procesu.
Co je potřeba znát a umět ke zkoušce
Pro získání profesní kvalifikace Koordinátor/koordinátorka v oblasti informačních a komunikačních technologií je nutné splnit následující kritéria a prokázat odborné dovednosti u zkoušky z profesní kvalifikace před autorizovanou osobou, kterou si zájemce vybere a ke které se přihlásí na zkoušku.
Analýza a tvorba ICT plánu: Uchazeč musí umět analyzovat současný stav ICT ve škole a vytvořit odpovídající plán včetně návrhu na jeho financování.
Využití ICT ve výuce: Schopnost navrhnout využití moderních ICT prostředků v konkrétních vzdělávacích předmětech.
Nákup a aktualizace: Znalost terminologie a parametrů HW a SW, schopnost navrhnout vhodný HW a SW pro školu.
Provoz systémů: Orientace ve školské legislativě, autorských právech a ochraně dat, monitoring a analýza informačních a vzdělávacích systémů.
Dotační programy: Analýza a výběr vhodných dotačních programů, návrh zapojení školy a potřebných ICT prostředků.
Konzultace a metodika: Poskytování konzultací učitelům, výběr vhodných ICT prostředků k výuce, motivace pedagogů k využívání moderních technologií.
Vzdělávací plány: Analýza potřeb učitelů, dostupných vzdělávacích programů a tvorba plánu vzdělávání pedagogů v oblasti ICT.
Organizace školení: Návrh a realizace interních školení a vzdělávacích příležitostí pro učitele.
Není důležité, kde jste se to naučili. Tím hlavním jsou vaše dovednosti a znalosti. Jak potřebné kompetence ke zkoušce získáte je jen na vás.
Staňte se klíčovou osobou ve školách a vzdělávacích institucích
Držitel kvalifikace může působit jako ICT koordinátor ve školách a vzdělávacích institucích. Tato pozice je nezbytná pro zajištění efektivního využívání technologií ve vzdělávacím procesu. Absolventi mohou pracovat na základních, středních i vyšších odborných školách, kde budou mít na starosti strategické plánování ICT, podporu a školení pedagogických pracovníků a zajišťování technické podpory a údržby školních systémů.
Profesní kvalifikace koordinátora v oblasti ICT představuje klíčovou roli v modernizaci a efektivním využívání technologií ve školách, čímž podporuje inovativní přístupy ve vzdělávání a zajišťuje, že škola drží krok s rychlým technologickým pokrokem.
Jak si udržet mysl v kondici a zvládat životní výzvy?
Vše o zkouškách, celoživotní vzdělávání, certifikát, další vzdělávání, dovednosti, kurz, kvalifikace, Národní soustava kvalifikací, osvědčení, profesní kvalifikace, učitelé
Zdroj: Vzdělávání a práce